"Είμαστε για δέσιμο"
Απο το Καλλιτεχνικό Βιβλιοδετείο
Εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα βιβλιοδεσίας για παιδιά και νέους (με και χωρίς αναπηρία) από το «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΕΙΟ», δηλαδή την Ειρήνη Λειβαδιώτη, τη Ράνια Καμπουράκη και τον Νίκο Λειβαδιώτη.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «είμαστε για δέσιμο» αφορά στην εκπαίδευση και ενημέρωση των παιδιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και παιδιών/νέων με αναπηρία σε θέματα που έχουν σχέση με την τέχνη της βιβλιοδεσίας. Το βιβλιοδετείο παρέχει εργαστήρια βιβλιοδεσίας στο χώρο του βιβλιοδετείου, στη σχολική τάξη, σε χώρους πολιτισμού κλπ. Οι δύο γάτοι, η Τέλα και ο Σπάγκος φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με την κατασκευή ενός βιβλίου μέσα από παιχνίδι. Η Τέλα πήρε το όνομά της από το υλικό βιβλιοδεσίας «τέλα» που σημαίνει ύφασμα, είναι μια γάτα από την Ισπανία και σπουδάζει βιβλιοδεσία στη Βαρκελώνη. Μην μπερδευτείτε με την προφορά της, γιατί τώρα μαθαίνει ελληνικά. Ο Σπάγκος, ο κεραμιδόγατος, πήρε το όνομά του από τους σπάγκους που χρησιμοποιούμε στη βιβλιοδεσία είναι φασαριόζος, φωνακλάς και όλο σε μπελάδες μπλέκει.
- Αριθμός συμμετεχόντων: 20 παιδιά /απαιτείται δήλωση συμμετοχής στα γραφεία του Συλλόγου
- Kόστος συμμετοχής: 10 ευρώ
- Περιλαμβάνει:
- Ατομικό βαλιτσάκι με υλικά βιβλιοδεσίας
- Βοηθητικά εργαλεία, πρόχειρα χαρτιά, ποδιές
- Αποτέλεσμα: ατομική βιβλιοδεσία κολλητή πανόδετη
"Είμαστε για δέσιμο"
(ενήλικες)
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «είμαστε για δέσιμο» αφορά στην εκπαίδευση και ενημέρωση ενηλίκων σε θέματα που έχουν σχέση με την τέχνη της βιβλιοδεσίας. Το βιβλιοδετείο παρέχει εργαστήρια βιβλιοδεσίας στον χώρο του βιβλιοδετείου, στη σχολική τάξη, σε χώρους πολιτισμού κλπ. Σκοπός των εργαστηρίων είναι η γνωριμία με το βιβλίο ως αντικείμενο, την ιστορία και τις τέχνες του. Η χειροποίητη παραδοσιακή βιβλιοδεσία προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειρίες, νέες δεξιότητες. Το εργαστήριο που σας προτείνουμε θα αφορά την ραφτή πανόδετη βιβλιοδεσία με την τεχνική του καλύμματος. Το δέσιμο του βιβλίου που περιλαμβάνει το ράψιμο των φύλλων ονομάζεται ραφτή βιβλιοδεσία και δημιουργεί ένα βιβλίο με μεγάλη αντοχή στο χρόνο. Το ράψιμο αποτελεί τη βάση της βιβλιοδεσίας. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και κάθε ένας που συμμετέχει θα δέσει το δικό του βιβλίο.
- Αριθμός συμμετεχόντων: 20 ενήλικες / απαιτείται δήλωση συμμετοχής στα γραφεία του Συλλόγου
- Kόστος συμμετοχής: 30 ευρώ
- Περιλαμβάνει:
- Ατομικό βαλιτσάκι με υλικά βιβλιοδεσίας
- Βοηθητικά εργαλεία, πρόχειρα χαρτιά, ποδιές
- Αποτέλεσμα: ατομική βιβλιοδεσία κολλητή πανόδετη
Τα Νήματα Της Γραφής
Τα νήματα της γραφής. Χαρτογραφώντας την αναπηρία μέσα από τον Ασφοντυλίτη για μια γυναίκα που κοιμάται / με τη συγγραφέα Εύη Γεροκώστα
Δύο μικρά νησιά. Το ένα δίπλα στο άλλο.
Μοιράζονται την ίδια θάλασσα, τα ίδια κύματα, τα ίδια σύννεφα, τις ίδιες πέτρες.
Ανάμεσά τους, δύο ιστορίες.
Μερικές φορές, το ένα νησί κοιτάζει το άλλο και αφηγείται τη δική του ιστορία.
Αυτές τις ιστορίες θα μοιραστούμε.
Μια συνάντηση-μοίρασμα-εργαστήριο για τα παιδιά που ξέρουν ν’ αγαπούν τη θάλασσα,
τις βάρκες-πουλιά, τις πέτρες, τους ανθρώπους και τα τραγούδια.
Αφηγήτρια – Συγγραφέας
"Της πέτρας και της Θάλασσας"
“Της πέτρας και της θάλασσας” παράσταση-αφήγηση με την Εύη Γεροκώστα
Ένα νησί. Η Αμοργός. Ένας οικισμός.
Ο Ασφοντυλίτης. Πήγαινε κοντά και αφουγκράσου.
Μιλούν οι πέτρες. Και λένε μια ιστορία. Μια ιστορία παλιά, κεντημένη πάνω τους.
Μια ιστορία γι’ αυτόν που όσα δεν έζησε τα ζωγράφισε στην πέτρα.
Ένα δεύτερο νησί. Πιο μικρό και έρημο.x Η Κέρος.
Με σχήμα ξαπλωμένης γυναίκας.
Κάποτε έζησε εκεί ένας βοσκός. Οι θαρραλέοι φτάνουν με καΐκια για να κολυμπήσουν.
Και, χρόνια τώρα, οι αρχαιολόγοι προσπαθούν να λύσουν το μυστήριό του.
Ψάχνουν, βρίσκουν, επιμένουν. Εγώ δεν έχω πάει ποτέ εκεί. Φοβάμαι μήπως ξυπνήσω τη γυναίκα που κοιμάται.
Η παράσταση απευθύνεται σε μεγάλα παιδιά και ενήλικες.
Διάρκεια: 1 ώρα
Αφηγήτρια – Συγγραφέας
«Πιάσε το Ν(ό)ημα, στείλε το (μύ)Νημα»
Το εργαστήριο θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας της φαντασίας, καθώς επίσης και στη διερεύνηση νέων δυνατοτήτων με τη χρήση απλών και οικείων υλικών όπως νήμα, κουρέλια, υφάσματα και άλλα ανακυκλώσιμα αλλά και φυσικά υλικά. Χρησιμοποιώντας τεχνικές ύφανσης, πλέξιμο με τα χέρια, δέσιμο κόμπων, κόλλημα, κόψιμο, κλπ., θα δοθεί έμφαση στην εξάσκηση της λεπτής και αδρής κινητικότητας. Θα τεθούν προβληματισμοί για τα υλικά και τον τρόπο χρήσης τους και τα παιδιά θα κληθούν να πάρουν αποφάσεις για την υλοποίηση του έργου τους.
Υφαντική σε κρεμαστό αργαλειό. Χρησιμοποιώντας τη βασική τεχνική ύφανσης, θα διερευνήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνουν τα ποικίλα υλικά, τα διαφορετικά πάχη νήματος και οι διαφορετικές υφές και ποιότητες. Θα χρησιμοποιήσουμε κρεμαστό αργαλειό με στημόνια που τεντώνουν ανάμεσα σε δύο οριζόντια ξύλα, ο οποίος μας δίνει ελευθερία στην ύφανση αλλά και δυνατότητα για πειραματισμό και αυτοσχεδιασμό.Εικαστικός
Εργαστήρι Χειροτεχνίας
«Η χειροποίητη συνάθροιση φυτικών ινών που γίνονται μια επιφάνεια, ένα δοχείο ή ένα ακανόνιστο σχήμα είναι αυτό που με ωθεί σε μια ερευνητική διαδικασία και πρακτική γύρω από την καλαθοπλεκτική. Με ενδιαφέρει το μπλέξιμο των διαφορετικών υλικών μεταξύ τους σχηματίζοντας επιφάνειες ή σχήματα. Το Περίγραμμα, η γραμμή, ο όγκος, η δομή, η επιφάνεια, η υφή είναι τα εργαλεία για τη δημιουργία των έργων μου. Ο συνδυασμός της φύσης και της φαντασίας είναι αυτό που με προσελκύει στην καλαθοπλεκτική»
Το εργαστήριο αυτό έχει στόχο να συνδέσει την παράδοση με τη σημερινή εποχή, να μεταλαμπαδεύσει τη σημαντικότητά της, όπως και το ενδιαφέρον να την ανακαλύπτεις. Με αφορμή το εικαστικό μου έργο, του οποίου η έρευνα στηρίζεται στην παραδοσιακή τέχνη της καλαθοπλεκτικής, μία αρχαία τεχνική, μία τεχνική πλούσια σε συναίσθημα, θα διαμορφώσουμε γλυπτά με το χέρι χρησιμοποιώντας βέργες ιτιάς αλλά και άλλα φυσικά υλικά που θα συλλέξουμε. Στόχος του εργαστηρίου είναι να δημιουργηθούν μικρά γλυπτά από φυσικά υλικά. Η δράση στοχεύει περισσότερο στην επαφή με το φυσικό αυτό υλικό και στη σύνθεση μεταξύ τους. Όλοι οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να συμμετάσχουν σε σύνθετες καλλιτεχνικές δραστηριότητες αποκτώντας δεξιότητες. Να κατανοήσουν παραδοσιακά καλλιτεχνικά επαγγέλματα συγκρίνοντας μεθόδους, μέσα και έργα, και αργότερα να αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των ικανοτήτων που απαιτούνται γι’ αυτά. Τέλος να κατανοήσουν ότι τα έργα τέχνης εκφράζουν απόψεις, αξίες και ιδέες του πολιτισμού μας και άλλων πολιτισμών.
Εικαστικός